Legújabb tartalom
- Gustav Klimt, ahogy még sosem láttad – Immerszív kiállítás a Lumiere Hallban
- Édességünnep a város szívében – Édes Napok a Bazilika lábánál
- Kortárs kaland a város szívében – Galériák Éjszakája 2025
- Növényevő – A könyv, ami megmutatja, mit jelent nemet mondani
- P1Harmony visszatér akciófigúrák és új zene a „DUH!” mini albummal
- A K-pop „bias” titka: Ki a te kedvenced?
- Baekhyun visszatér! Májusban érkezik az „Essence of Reverie” mini album
- Már előrendelhető: a Lelkek őrzője, ahol a gyilkos a múltban bujkál
- Arendelle megérkezett: varázs, zene és hópelyhek a Madách Színházban!
- Lelkesítő gondolatok a kedvenc idoljaidtól
Kulcsszavak
Gustav Klimt, ahogy még sosem láttad – Immerszív kiállítás a Lumiere Hallban

Gustav Klimt, ahogy még sosem láttad – Immerszív kiállítás a Lumiere Hallban
Képzeld el, hogy nem csak nézed Gustav Klimt ikonikus festményeit, hanem szó szerint belépsz a világukba. 2025-ben Budapesten egy igazán különleges kiállítás vár: immerszív élmény, amely a szecesszió mesterének művészetét egy teljesen új dimenzióban mutatja be – 360 fokos vetítéssel, virtuális valósággal és interaktív alkotásokkal.
Búcsú az Őrült Nők Ketrecétől

Az Őrült Nők Ketrece nem csupán egy musical volt a magyar színházi palettán, hanem egy olyan előadás, amely sokak számára jelentett menedéket, szabadságot és önazonosságot. A darab, amely Jerry Herman és Harvey Fierstein világhírű musicalje alapján készült, 2014-ben debütált Magyarországon Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád produkciójában. Azóta több mint négyszáz előadást ért meg, és minden egyes alkalommal megtöltötte a nézőteret, erős érzelmeket és vitákat kiváltva a közönség és a kritikusok körében egyaránt.
Több mint szórakozás
Az Őrült Nők Ketrece nem csupán egy látványos, humorral és zenével fűszerezett előadás volt, hanem komoly társadalmi üzeneteket is hordozott. A darab központi kérdései – az elfogadás, az identitás és a társadalmi konvenciók kérdése – mindvégig aktuálisak maradtak. Az előadás arra világított rá, milyen fontos, hogy az ember vállalhassa önmagát egy olyan világban, ahol még mindig sokan kényszerülnek másnak mutatni magukat, mint akik valójában.
(forrás: Google)
Ellentmondásos, mégis szerethető
A musical nem kerülhette el a politikai és társadalmi reakciókat sem. Egyes politikai szereplők veszélyesnek tartották, mert női ruhába öltözött férfiak szerepeltek benne. Az előadás azonban ennek ellenére – vagy éppen ezért – még inkább kultikus darabbá vált, amelyet azok is szerettek, akik számára a téma személyesen is fontos volt, és azok is, akik csupán egy kiváló színházi élményre vágytak.
Búcsu a Ketrectől
Most, több mint egy évtized után, az Őrült Nők Ketrece elköszön a közönségtől. Az előadás leköszönése nem csupán egy darab végét jelenti, hanem egy korszak lezárását is a magyar színház történetében. A kérdés már csak az: lesz-e olyan előadás, amely hasonlóan bátran és érzékenyen tudja képviselni az elfogadás és az önazonosság ügyét a jövőben? Egy biztos: az Őrült Nők Ketrecére mindig emlékezni fogunk.