Legújabb tartalom
- Féltem, amíg éltem – Szacsvay László őszinte vallomása életéről
- Szabadság és lázadás: a CORTIS LA utcáin mutatta meg debütálásának szellemét
- Nagy korkülönbség a K-drámákban – Romantika vagy vörös zászló?
- Országtorta, újkenyér és két ikonikus film a Bikás parkban
- ALLDAY PROJECT sikere: új korszak kezdődik a vegyes K-pop csoportok számára?
- Gurulj be a nyárba – jön a harmadik budapesti zenés Ride és piknik!
- I.M ideiglenesen visszavonul – MONSTA X tag hátfájdalmai miatt tart szünetet
- Apáca Show: Zárdában a disco!
- Park Bo Gum lett Korea turizmusának új nagykövete
- Back! Stage – ATEEZ Yunho új filmszerepben, iPhone-nal forgatva
Kulcsszavak
Féltem, amíg éltem – Szacsvay László őszinte vallomása életéről

Féltem, amíg éltem – Szacsvay László őszinte vallomása életéről
Szacsvay László, a Nemzet Színésze, szeptember 1-jén megjelenő könyvében kendőzetlenül meséli el élete történetét. A Féltem, amíg éltem nemcsak pályafutásának fontos állomásait idézi fel, hanem személyes emlékein keresztül bepillantást enged a színpad és a filmvilág kulisszái mögé. Megható, őszinte és igaz történetek egy legendás művész tollából – Vajda Katalin író közreműködésével.
Reigl Judit egyik képe lett a Virág Judit Galéria kortárs aukciójának legdrágább tétele

Reigl Judit 44 millió forintos áron leütött, Gomolygás, Csavarás, Oszlop, Fém című festménye lett a Virág Judit Galéria vasárnap esti online kortárs aukciójának legdrágábban elkelt tétele.
"Az a lendület, amit az élő személyes jelenlét biztosít az árveréseken, az online térben nincs meg, de ezzel együtt nagy licitek és magas árak születtek. Várakozás felett és átütő sikerrel tudtuk megrendezni kortárs árverésünket" - hangsúlyozta Törő István ügyvezető igazgató az árverés után az MTI-nek.
A képek 20-30 százalékának leütési ára meghaladta a felső becsértéket. Ide tartozik az idén nyáron elhunyt Reigl Judit, az egyik legsikeresebb magyar származású kortárs művész alkotása, valamint Lakner László Rózsák című olajképe, amely 12 millió forintról indulva végül 36 millió forintért kelt el.
Az aukciós anyagból kilenc-tíz képet is tízmillió vagy a feletti áron árvereztek el. "Még soha nem fordult elő magyar kortárs árverésen, hogy ennyi tízmilliós eredmény született, sorozatban dőltek meg az életműrekordok és sok helyen átírtuk a toplistákat is" - emelte ki az ügyvezető igazgató, hozzátéve: ez az eredmény a magyar kortárs piac erősödését és egy-egy kiemelkedő kép iránti érdeklődést mutatja.
Keserü Ilonának egyéni rekordja született: az 1969-ben készült Cérnás című képe 12 millió forintos kikiáltási árról, élénk licitharc mellett kúszott fel 28 millió forintra. Életműrekordot döntött Frey Krisztián La Virgine című alkotása, amely 9,5 millió forintért kelt el; Konkoly Gyula Második világháború című festménye, amelyet 7,5 millió forintról indulva 10 millió forintnál ütöttek le. Fajó János 1968-ban készített Kék ölelés című festménye is rekordot ért el 12 millió forintos leütéssel, de Türk Péter Kérdőjeles képe is csúcsot döntött, 6 millió forintos leütési árral.
Törő István kiemelte még Bak Imre 1982-es Fekete-fehér II. című alkotását, amely 7,5 millióról indulva végül 17 millió forintért kel el. Bak Imre november elején rekordot döntött egy varsói árverésen: az Orange című geometrikus absztrakt festményért 46,2 millió forintnak megfelelő összeget fizettek.
Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy tavaly rendeztek először kortárs árverést. "Az idei sokkal jobban sikerült, végösszegben túlszárnyalja a tavalyi eredményt, az összleütés legalább 300-350 millió forintot érhet el" - mondta.
Az ügyvezető igazgató szerint a műtárgypiac nemcsak stabilizálódott tavaly óta, hanem előre is lépett és bár online tartották az idei eseményt, mégis olyan eredményeket értek el, mintha élőben zajlott volna. Akár már a jövő év első felében is elképzelhető, hogy újra tartanak kortárs aukciót - tette hozzá ki Törő István.
(MTI)
(Fotó: Oláh Tibor / MTI)